Sunday, December 7, 2014

Sneakers.

Selama 18 tahun aku hidup. Aku tak pernah terfikir pakai sneakers tu selesa. Apa-apa pun aku mesti dahulukan kasut flat. Warna pastel. Yang matching dengan semua baju.
Semalam merupakan titik perubahan dalam hidup aku. Pertama kali aku rasa nak pakai sneakers ke mana-mana. Lulz, akhirnya tewas jugak intuisi feminin aku.
Alkisahnya tapak kasut flat aku tertanggal dekat tengah-tengah midvalley. Memang aku suka lah kan jalan seret-seret kaki. Terus aku patah balik Cotton On, yang ketika itu ada year end sale. Dan grab sneakers berwarna kelabu. Sebabnya, warna tu je yang relevan dengan semua baju.
Yang lain corak ghimau, belang-belang, bunga-bunga cinta dan panahan asmara. Aku rasa aku tak segalak itu kalau bab fesyen. Kebetulan, saiz kasut yang matching dengan aku pulak tinggal satu. Hamik lah dan bayar. Depan Cotton On tu jugak aku tukar kasut. Fuh lega. Tiada lagi kaki terseret sebelah.
Terus, bila pakai dari Midvalley sampai ke kolej. Wah, bagus jugak kasut ni. Buat lanyak pergi mana-mana pun best ja. Jakun aku menjadi seorang gadis sneakers. Selesa dapat, tutup aurat pun dapat.
Lain masa aku rasa aku nak kumpul duit untuk beli sneakers jenama Vans pulak. Sebab nampak comel. Kih kih.

No comments: